Frank-Marjan-IJsland.reismee.nl

Dag 1 Reykjavik

Eindelijk was het dan zo ver: we gaan nu echt naar IJsland!
Kelly bracht ons ruim op tijd naar Schiphol en dat was maar goed ook. Er vertrokken namelijk twee vliegtuigen van Iceland Air bijna tegelijkertijd naar Reykjavik. Er waren maar drie balies open dus duurde het ruim een uur voordat we de koffers konden inchecken. De reis ging verder voorspoedig en ook de bagage kwam lekker snel van de band zodat we binnen een kwartier na aankomst al bij de Avis balie stonden om de huurauto op te halen. We hebben geen TomTom want er zijn hiervoor geen kaarten beschikbaar van IJsland. Dus we doen het deze vakantie op de ouderwetse manier met een wegenkaart van mega afmetingen, lekker handzaam tijdens het rijden. Maar (O)pa Dekker zal trots op ons zijn! De snelweg naar Reykjavik was niet moeilijk te vinden en de 50 km naar het hotel was prima te doen. ’s Avonds zijn we naar het centrum gelopen (ongeveer een half uur) en hebben sushi gegeten in The Sushi Train (de schaaltjes sushi komen op een lopende band langs). Daarna hebben we een wandeling gemaakt naar de haven met het futuristische nieuwe concert-congresgebouw.