Frank-Marjan-IJsland.reismee.nl

Fotoseries

Hieronder vind je een overzicht van alle fotoseries.

Dag 15 Reykjavik

Onze laatste dag van deze geweldige reis door IJsland, die eindigde in Reykjavik. We hebben vandaag door de stad geslenterd en o.a de Hallgrímskirkja, het vulcanenmuseum en het stadhuis (met de maquette van IJsland) bezocht.

Dag 14 Reykjavik

Vandaag de laatste etappe van het rondje IJsland. Hiermee completeren we ook ons stukje "Golden Circle" met de breuklijn bij Thingvellir. En natuurlijk mocht het bezoek aan de Blue Lagoon ook niet ontbreken.

Dag 13 Laugarvatn

Zoals eerder vermeld, moesten we vandaag een redelijk lang traject afleggen van ongeveer 240 km. Onderweg hebben we natuurlijk weer wat leuke dingen gezien en sommige daarvan met de camera kunnen vastleggen. Het eindpunt van vandaag was het Geysir Hotel, recht tegenover de geisers en hete bronnen van Geysir. Kort daarvoor ligt de Gullfoss waterval, een van de imposantste die IJsland rijk is.

Dag 12 Kirkjubaejarklaustur

Bij Skaftafell hebben we een mooie wandeling gemaakt naar de Svartifoss waterval en 's-middags een georganiseerde gletsjerwandeling.

Dag 11 Skaftafell

We moesten vandaag een monsterrit van ruim 300 km afleggen van Egilsstadir naar Skaftafell. Vlak bij de oostelijke fjorden konden we nog een steile, maar schitterende bergpas nemen, die ons 40 km van het parcours liet afsnijden. Het hoogtepunt van vandaag was het IJsmeer bij Jökulsarlón, waar we een tocht met een Zodiak tussen de ijsschotsen hebben gemaakt.

Dag 10 Egilsstadir

We startten de dag in Krafla met een bezoekje aan de lavavelden en één van de twee geothermische elektriciteitscentrales op IJsland. Daarna zijn we weer eens naar wat watervallen geweest, De Dettifoss en de Selfoss.

Dag 9 Myvatn

Vandaag zijn we eerst langs de Godafoss waterval geweest onderweg naar de walvissen in Husavik..Onze overnachting vanavond is vlak bij Myvatn. Bij dit meer hebben we een korte wandeling van ruim 3 km gemaakt.

Dag 8 Akureyri

De rit van Laugarbakki naar Akureyri ging geheel via weg 1 en was heel goed te doen. Het leidde ons door een afwisselend en prachtig landschap.

Dag 7 Laugarbakki

Vandaag hebben we de Westfjorden achter ons gelaten en een deel van de noord kust verkend.

Dag 6 Holmavik

We zijn vandaag naar de oostelijke kant van de Westfjorden gereden en hebben onderweg wat typisch IJslandse rituelen uitgevoerd.

Dag 5 Isafjördur 2

Vandaag een rustdag in Isafjördur. We hebben een bescheiden wandeling gemaakt met een behoorlijke klim voor een mooi uitzicht over de metropool.

Dag 4 Isafjördur

Vanochtend hebben we de vogelrotsen bekeken, waar alleen nog de resten van de nesten te zien waren. Vanmiddag zijn we bij de Dynjandi waterval gestopt voor een fotoserie. Daarna doorgereden naar ons hotel in Isafjördur.

Dag 3 Breidavik

Hier zijn we bij het meest westelijke punt van Europa. Helaas zijn de papegaaiduikers al in augustus gevlogen, maar vandaag hadden we toch niet veel tijd (en mooi weer) om ze te bezichtigen. Hier een paar plaatjes van onze reis er heen.

Dag 2 Grundarfjördur

Onderweg naar ons hotel in Grundarfjördur hebben we 's-morgens de Glymur watervallen bezocht en de Eldborg krater beklommen.

Dag 1 Reykjavik

De dag van aankomst zijn we nog even naar het centrum (aan de haven) van Reykjavik geweest.